کانون فرهنگی

شهدای سروشبادران

يا بن الحسن ! تو که آهسته مي خواني قنوت گريه هايت را ، ميان ربناي سبز دستانت دعايم کن*****جهت دریافت نرم افزار کانون فرهنگی شهدای سروشبادران و نرم افزار گمگشته و اسکرین سیور شهدا به منوی نرم افزار مراجعه کنید
کانون فرهنگی


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت شهدای سروشبادران . لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید و ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
اپلکیشن اندروید کانون
نظرسنجی
پیام های کوتاه
  • ۱ اسفند ۹۵ , ۱۷:۴۱
    فطرت
نوای وبلاگ
ساعت
نویسندگان
لوگوی همسنگران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱ اسفند ۹۶، ۲۰:۳۷ - ALI DARBANI
    +
  • ۲۷ شهریور ۹۴، ۱۲:۲۰ - مهدی ابوفاطمه
    لایک
معبر منتظران در آپارات
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
سایت مراجع معظم تقلید

سه شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۴۶ ب.ظ

۰

وظایف شیعه در عصر غیبت چیست؟

سه شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۴۶ ب.ظ

** بزرگداشت اماکن منتسب به امام زمان (عج)

از وظایف شیعه، بزرگداشت اماکنی است که منتسب به امام زمان (عج) بوده و به قدوم حضرت، زینت یافته‌اند. از جمله: مسجد سهله، مسجد جمکران، سرداب حضرت و... این بزرگداشت، از مصادیق تعظیم شعائر است.

** مقابله با ستمگران و اهل باطل

از وظایف هر شیعه، مقابله با ستمگران و اهل باطل است. در هر عرصه‌ای که ستمگران به میدان می‌آیند، وظیفه هر شیعه است که به اندازه توانایی خود، به میدان مقابله با آن‌ها بیایید.

** صدقه دادن به قصد سلامتی امام زمان (عج)

از وظایف هر شیعه، صدقه دادن به قصد سلامتی امام زمان (عج) می‌باشد.

1. چون از مصادیق مودت نسبت به ائمه (علیهم‌السلام) است و دستور خداوند در قرآن می‌باشد.

2. پیامبر (صلی الله علیه و آله) می‌فرمایند: هیچ بنده‌ای ایمان نیاورده تا اینکه من نزد او از خودش محبوب‌تر باشم و خاندانم از خاندان خودش نزد او محبوب‌تر باشند.

امام عصر (عج) فرموده‌اند: ما بر تمامی احوال و اخبار شما آگاهیم و چیزی از شما نزد ما پنهان نیست. (احتجاج/ج 2/ص 497)

امام صادق (علیه‌السلام) نیز به منصور صیقل فرمودند: «ای منصور؛ امر فرج، اتفاق نخواهد افتاد، مگر آنکه سخت مأیوس شوید؛ بلکه (قسم به خدا که) تا خوب و بد شما از یکدیگر جدا شوید؛ نه، بلکه به خدا قسم، تا اینکه همگی شما امتحان شوید؛ نه، بلکه به خدا قسم تا آنگاه که شقی شود آن‌که شقی است، و سعید گردد آن ‌که سعید است» (بحارالانوار، ج 52)

** ادای حقوق

اهتمام ورزیدن در ادای حقوق برادران دینی، یکی دیگر از وظایف مهم شیعیان است، این امر، مصداق احسان و یاری کردن امام زمان (عج) می‌باشد.

امام صادق (ع): چنین مپندار که چون مۆمنی را شاد کردی، فقط او را مسرور نمودی، بلکه به خدا سوگند ما را خوشحال کرده‌ای، بلکه رسول خدا (ص) را شادمان نموده‌ای.

** یاری امام زمان (عج)

یکی از وظایف شیعیان، یاری امام زمان (عج) بیان شده است. از مصادیق آن، انجام کارهای نیک و خیر است. خدمت به دوست‌داران حضرت و صله و احترام آنان و رفع مشکلات آنان و... از جمله امور خیر هستند.

امام صادق (ع) در جمع عده‌ای فرمود: چه شده که ما را سبک می‌شمارید؟!

اصحاب با تعجب پرسیدند: ما به خدا پناه می‌بریم از اینکه شما را سبک بشماریم!

حضرت فرمود: یکی از دوستان ما در راه از شما کمک خواست، اما به او توجه نکردید. هر کس مۆمنی را سبک بشمارد، ما را سبک شمرده است.

منتظرین کو کیا کرنا چاہئے 2

** صبر در زمان غیبت امام زمان (عج)

صبر در زمان غیبت امام زمان (عج)، چندگونه است:

- صبر بر طول غیبت، زیرا شتاب‌زدگان به تردید خواهند افتاد.

- صبر بر آزار و اذیت و تکذیب مخالفان.

- صبر بر بلاها و محنت‌ها.

- صبر بر گرفتاری‌هایی که به وسیله معاندین به مۆمنین می‌رسد و توان یاری و رهایی آن‌ها نیست. در این حال، وظیفه منتظران، صبر و دعا کردن است.

امام عصر (عج) فرموده‌اند: ما بر تمامی احوال و اخبار شما آگاهیم و چیزی از شما نزد ما پنهان نیست. (احتجاج/ج 2/ص 497)

** ادای حقوق مادی و معنوی امام زمان (عج)

از مهم‌ترین تکالیف شیعیان، ادای حقوق مادی و معنوی امام زمان (عج) می‌باشد. حقوق مادی مثل اهمیت دادن به پرداخت خمس، و حقوق معنوی مثل وفادار بودن در بیعت و اطاعت از فرمان و خیرخواهی برای آن حضرت.

همان‌طور که امام علی (ع) در نهج‌البلاغه فرمودند: حق من بر شما این است که در بیعت خویش با من وفادار باشید و در آشکارا و نهان، خیرخواه من باشید.

** دوری از مجالس اهل بطالت و گمراه کننده

پرهیز از مجالس اهل بطالت و گمراه کننده، از وظایف منتظران می‌باشد. مانند مجالسی که بر آن بزرگوار خرده بگیرند یا وجود شریفش را انکار کنند، یا منتظران حضرت را مسخره کنند.

پشتیبانی