کانون فرهنگی

شهدای سروشبادران

يا بن الحسن ! تو که آهسته مي خواني قنوت گريه هايت را ، ميان ربناي سبز دستانت دعايم کن*****جهت دریافت نرم افزار کانون فرهنگی شهدای سروشبادران و نرم افزار گمگشته و اسکرین سیور شهدا به منوی نرم افزار مراجعه کنید
کانون فرهنگی


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت شهدای سروشبادران . لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید و ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
اپلکیشن اندروید کانون
نظرسنجی
پیام های کوتاه
  • ۱ اسفند ۹۵ , ۱۷:۴۱
    فطرت
نوای وبلاگ
ساعت
نویسندگان
لوگوی همسنگران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱ اسفند ۹۶، ۲۰:۳۷ - ALI DARBANI
    +
  • ۲۷ شهریور ۹۴، ۱۲:۲۰ - مهدی ابوفاطمه
    لایک
معبر منتظران در آپارات
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
سایت مراجع معظم تقلید

يكشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۰۶:۳۷ ب.ظ

۰

گام‌های روحانی برای آتش‌بس

يكشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۰۶:۳۷ ب.ظ

رئیس‌جمهور همچنین به عنوان رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد با صدور بیانیه این جنبش که در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک منتشر شد، ضمن محکومیت شدید جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان، از نهادها و مجامع مسئول خواست به وظایف قانونی و انسانی خود برای لغو فوری و کامل محاصره نوار غزه و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم فلسطین عمل کنند

وی در تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای با شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت، رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه و سوسیلو بامبانگ یودهویونو رئیس‌جمهور اندونزی، ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت مردم غزه، خواستار واکنش مناسب کشورها، مجامع و نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان همکاری‌های اسلامی و اتحادیه عرب در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شد.

رئیس‌جمهور همچنین به عنوان رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد با صدور بیانیه این جنبش که در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک منتشر شد، ضمن محکومیت شدید جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان، از نهادها و مجامع مسئول خواست به وظایف قانونی و انسانی خود برای لغو فوری و کامل محاصره نوار غزه و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم فلسطین عمل کنند.

روحانی پیش از این نیز در پیامی به رۆسای کشورهای اسلامی، خواستار بکارگیری همه توان جهان اسلام برای لغو فوری و کامل محاصره نوار غزه و کمک به مردم مظلوم فلسطین شد و وحدت و انسجام کشورهای اسلامی علیه دشمنان را در این برهه زمانی بیش از هر زمان دیگری ضروری دانست.

به نظر می‌رسد که حسن روحانی با عزمی جزم پا به میدان مقابله با تجاوزات اخیر علیه غزه گذاشته است. شاید این حجم یکباره برای اعتراض به حملات جنایتکارانه اسرائیل، به نوعی بی‌سابقه باشد اما روحانی همانطور که در متون و مکالماتش بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در جهت پایان دادن به بحران تاکید می‌کند، خود نیز قصد دارد تمام توان و ظرفیتش را بکار گیرد.

در همین راستا، وی در روز جمعه در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که در وین حضور دارد، از وی خواست تا کلیه امکانات جنبش عدم تعهد برای محکومیت و مقابله با جنایات صهیونیست‌ها در حمله نظامی بی‌رحمانه به نوار غزه بکار گرفته شود.

روحانی تلاش می‌کند تا کشورهای تأثیرگذار و مجامع منطقه‌ای و جهانی را به واکنش در برابر اتفاقات روزهای اخیر غزه وادار کند و در خلال این تلاش‌ها با هر کلامی که علیه این حوادث مطرح می‌شود، رژیم صهیونیستی است که منزوی و منزوی‌تر می‌شود

برخلاف برخی اتفاقاتی که در سال‌های اخیر شاهد بویم، این بار مخالفت با جنایت‌های رژیم صهیونیستی و ایستادگی در برابر آن، با دو مۆلفه مهم همراه است؛ نکته مهم اول این است که تلاش و تاکید روحانی تنها به ضرورت محکومیت شدید سیاست‌های رژیم صهیونیستی و مقابله با آن محدود نمی‌شود بلکه تلاش همه‌جانبه برای جلوگیری از ادامه این درگیری‌ها، بروز آتش‌بس و لزوم رساندن کمک‌های انسان‌دوستانه به فلسطینیان هم از نکات مهمی است که بر آن تاکید می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران از وقوع آتش‌بس و لااقل جلوگیری از تشدید بحران در حوزه فلسطین استقبال می‌کند و این یک گزاره قطعی و همیشگی است اما گاه صدایی که از این سمت به دنیا منتقل می‌شد، تنها بر نابودی رژیم صهیونیستی تاکید داشت؛ آنقدر که گاهی ضرورت توجه به نیازهای مردم فلسطین در حاشیه قرار می‌گرفت و دنیا را بیشتر متوجه موضع سلبی و تقابلی ایران می‌کرد تا موضع ایجابی و وجه حمایتی آن.

نکته مهم دوم، دوری از حاشیه‌پردازی و حاشیه‌سازی است که در کنش‌ها و تلاش‌های روحانی متبلور است. روحانی از آرمان فلسطین و حقوق حقه فلسطینیان حمایت می‌کند اما این بار خبری از نفی هولوکاست، آن هم در یک مجمع رسمی بین‌المللی نیست تا بخواهد هزینه‌هایی بیشتر از فوایدش برای کشور ما به ارمغان بیاورد.

این بار بر خلاف آنچه در سال‌های اخیر شاهد بودیم، مواضع اتخاذ شده، بیشتر ایجابی است تا سلبی. روحانی تلاش می‌کند تا کشورهای تأثیرگذار و مجامع منطقه‌ای و جهانی را به واکنش در برابر اتفاقات روزهای اخیر غزه وادار کند و در خلال این تلاش‌ها با هر کلامی که علیه این حوادث مطرح می‌شود، رژیم صهیونیستی است که منزوی و منزوی‌تر می‌شود.

رئیس دولت یازدهم با اتخاذ چنین رویکردی به دستاوردی در عرصه داخلی نیز نائل می‌آید؛ بدین ترتیب که عملاً تکلیف تندروهای هر دو تفکرِ موافق و مخالف حمایت از فلسطینیان در داخل کشور را با گفتمان دولت روشن می‌کند. تلاش‌های روحانی این پیام را دارد که وی و دولت تحت ریاستش شعارهایی بر ضد حمایت از فلسطین را قبول ندارند و در عین حال معتقد نیستند که حمایت از فلسطین صرفاً به معنی یک تقابل پرهزینه است.

حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور ایران در اولین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد طرح جهان بر ضد خشونت و افراطی‌گری (WAVE) را مطرح کرد که به عنوان یک قطعنامه و با اجماع کشورها به تصویب رسید. حالا او قصد دارد شعار اعتدال را در خاورمیانه گسترش دهد تا شاید بستری برای صلح فراهم آید.

پشتیبانی