کانون فرهنگی

شهدای سروشبادران

يا بن الحسن ! تو که آهسته مي خواني قنوت گريه هايت را ، ميان ربناي سبز دستانت دعايم کن*****جهت دریافت نرم افزار کانون فرهنگی شهدای سروشبادران و نرم افزار گمگشته و اسکرین سیور شهدا به منوی نرم افزار مراجعه کنید
کانون فرهنگی


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت شهدای سروشبادران . لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید و ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
اپلکیشن اندروید کانون
نظرسنجی
پیام های کوتاه
  • ۱ اسفند ۹۵ , ۱۷:۴۱
    فطرت
نوای وبلاگ
ساعت
نویسندگان
لوگوی همسنگران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱ اسفند ۹۶، ۲۰:۳۷ - ALI DARBANI
    +
  • ۲۷ شهریور ۹۴، ۱۲:۲۰ - مهدی ابوفاطمه
    لایک
معبر منتظران در آپارات
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
سایت مراجع معظم تقلید

يكشنبه, ۳ دی ۱۳۹۶، ۰۲:۵۳ ب.ظ

۰

چرا زوج ها بعد از مدتی شبیه هم می شوند؟

يكشنبه, ۳ دی ۱۳۹۶، ۰۲:۵۳ ب.ظ

شباهت به والدین
دانشمندان می گویند ما کسی را انتخاب می کنیم که نه تنها به خودمان بلکه به والدین جنس مخالفمان نیز شباهت داشته باشد. در این جا مهم ترین عوامل رنگ چشم ها، موها و سن آن هاست. اگر والدینتان زمانی که شما را به دنیا آوردند زیاد جوان نبودند به دنبال شخصی می گردید که از شما بزرگ تر باشد.

تعداد سال هایی که با هم زندگی می کنید
رابرت زاجونک روانشناس برجسته آمریکایی در یکی از تحقیقاتش در این زمینه عکس های زوج ها از زمان ازدواج تا سال ها پس از ازدواج را جمع آوری کرد و به این نتیجه رسید حتی زوج هایی که کوچک ترین شباهتی به همدیگر ندارند پس از ۲۵ سال کاملا شبیه همدیگر می شوند. از نتایج دیگری که از این تحقیق گرفت این بود هر چه زوج ها زندگی شادتری داشته باشند شباهت بیشتری به هم پیدا می کنند.

به اشتراک گذاشتن تجربیات
یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود زن و شوهرها به هم شباهت پیدا کنند به اشتراک گذاشتن تجربیات آن ها با یکدیگر است. زوج ها در طول زندگی لحظات شاد و غمگین زیادی را با هم تجربه می کنند. تمام این تجربیات روی زبان بدن و وضعیت احساسی آن ها تاثیر می گذارد و به نوعی تاریخ زندگی آن ها را می توان از روی صورتشان خواند. حتی چین وچروک های روی صورت آن ها نیز به یک شکل ایجاد می شود.

ما انسان ها به کسانی که به ما شباهت داشته باشند جذب می شویم
طبق مطالعات و تحقیقات انجام شده ما انسان ها به کسانی جذب می شویم که به ما شباهت داشته باشند. این نظریه می گوید معمولا انشخاصی که فنوتیپ های مشابه دارند با هم ازدواج می کنند. اگر زن و شوهر به هم شباهت داشته باشند احتمال اینکه بچه آن ها به هر دو شباهت داشته باشد بیشتر می شود. دانشمندان معتقدند انسان ها از این طریق ژن خود را به نسل های بعدی منتقل می کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۰۳

پشتیبانی