کانون فرهنگی

شهدای سروشبادران

يا بن الحسن ! تو که آهسته مي خواني قنوت گريه هايت را ، ميان ربناي سبز دستانت دعايم کن*****جهت دریافت نرم افزار کانون فرهنگی شهدای سروشبادران و نرم افزار گمگشته و اسکرین سیور شهدا به منوی نرم افزار مراجعه کنید
کانون فرهنگی


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت شهدای سروشبادران . لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید و ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
اپلکیشن اندروید کانون
نظرسنجی
پیام های کوتاه
  • ۱ اسفند ۹۵ , ۱۷:۴۱
    فطرت
نوای وبلاگ
ساعت
نویسندگان
لوگوی همسنگران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱ اسفند ۹۶، ۲۰:۳۷ - ALI DARBANI
    +
  • ۲۷ شهریور ۹۴، ۱۲:۲۰ - مهدی ابوفاطمه
    لایک
معبر منتظران در آپارات
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
سایت مراجع معظم تقلید

آخرین مطالب

۲ مطلب در بهمن ۱۳۹۶ ثبت شده است

تا تذهیب نفس نباشد مفاهیم اخلاقی فرصت بروز و ظهور پیدا نخواهند کرد. نفس آدمی همچون اسب سرکشی است که اگر با مانع رو به رو نشود انسان را به دریای ضلالت می‌رساند. از این رو است که در دین ما به کنترل نفس، جهاد اکبر می‌گویند.

مرحوم سید احمد فهری می‌گوید: یکی از ارکان سیر و سلوک معاتبه و معاقبة است. معاتبة عبارت از آن است که سالک پس از محاسبه اگر مشاهده کرد که گناهی در خلال روز مرتکب شده است و در ادای حق الهی تقصیری کرده، نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشد که اگر بی‌تفاوتی از خود نشان دهد، برای بار دیگر ارتکاب گناه در نظر نفس آسان‌تر می‌شود و با چند بار تکرار انس با گناه پیدا می‌کند که دیگر بازگرفتنش مشکل خواهد شد. بنابراین باید به مجرد مشاهده خلاف از نفس بازخواست کند و با ریاضت نفس، آن گناه را جبران نماید. ایشان پس از ذکر این مقدمه می‌گوید از یکی از دوستان شنیدم که گفت: در مجلسی نشسته بودم که در آن مجلس مرحوم حاج میرزا جواد آقای ملکی قدس الله نفسه نیز حضور داشتند. در اثنای جلسه یکی از حضار از فردی غیبت کرد که آن عالم بزرگوار خیلی ناراحت شدند و خطاب به شخص غیبت کننده فرمودند: با این غیبت کردن، چهل سال مرا به زحمت انداختی. آری چنین است ما آثار شوم گناه را در خود احساس نمی‌کنیم که این‌چنین بی‌پروا مرتکب آن می‌شویم. و از بعضی از بزرگان نقل‌شده که در محراب خود تازیانه‌ای گذاشته بود که پس از مشاهده تقصیر، نفس خود را با تازیانه تأدیب می‌کرد.1

دست از مس وجود چو مردان ره بشوی                                   تا کیمیای عشق بیابی و زر شوی2     

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ بهمن ۹۶ ، ۱۲:۰۸

شبهه ای مطرح شده که چرا وقتی امام علی(علیه‌السلام) در منزل بود؛ حضرت زهرا(علیهاالسلام) برای باز کردن درب خانه رفتند تا پشت در به ایشان حمله شده و طفل وی سقط شود؟ چگونه غیرت علوی اجازه داد تا همسرش برای باز کردن در برود و خودش در گوشه‌ای امن بنشیند؟

ایام فاطمیه فرا رسیده، ایامی که در آن به حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) جسارت شد؛ فدک ایشان را غصب کردند؛ به درب خانه‎‌اش هجوم بردند و آتش به خانه وحی انداختند. در این ایام، هستند افرادی که واضح ترین و البته تلخ ترین رویدادهای الهی را مورد انکار قرار داده و قصدشان تطهیر آلوده ترین و ظالم ترین افراد هستی است. آنها با طرح شبهاتی می‌خواهند قضیه شهادت و ظلم به اول مظلومه تاریخ را کم رنگ کرده و ستم‌های روا شده به ایشان را انکار کنند. در این مطلب به یکی از آن شبهات می‌پردازیم.
در آن شبهه مطرح شده که چرا وقتی امام علی(علیه ‌السلام) در منزل بود؛ حضرت زهرا(علیهاالسلام) برای باز کردن درب خانه رفتند تا پشت در به ایشان حمله شده و طفل وی سقط شود؟ چگونه غیرت علوی اجازه داد تا همسرش برای باز کردن در برود و خودش در گوشه ‌ای امن بنشیند؟ این شبهه توهین بزرگی به امام علی (علیه ‌السلام) است زیرا غیرت علوی را مورد هجوم قرار داده و فاتح خیبر و خندق را متهم به ترس و گوشه ‌گیری کرده است. به علاوه آنکه گناه آتش زدن درب خانه وحی و سقط آن طفل معصوم را بر گردن امام علی‌(علیه ‌السلام) انداخته که گویا هیچ گناهی بر عهده آن مهاجمان پست، نبوده و نیست. پاسخ این فرافکنی‌های بزرگ را در ادامه ذکر می ‌کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ بهمن ۹۶ ، ۱۲:۰۴

پشتیبانی