کانون فرهنگی

شهدای سروشبادران

يا بن الحسن ! تو که آهسته مي خواني قنوت گريه هايت را ، ميان ربناي سبز دستانت دعايم کن*****جهت دریافت نرم افزار کانون فرهنگی شهدای سروشبادران و نرم افزار گمگشته و اسکرین سیور شهدا به منوی نرم افزار مراجعه کنید
کانون فرهنگی


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت شهدای سروشبادران . لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید و ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
اپلکیشن اندروید کانون
نظرسنجی
پیام های کوتاه
  • ۱ اسفند ۹۵ , ۱۷:۴۱
    فطرت
نوای وبلاگ
ساعت
نویسندگان
لوگوی همسنگران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱ اسفند ۹۶، ۲۰:۳۷ - ALI DARBANI
    +
  • ۲۷ شهریور ۹۴، ۱۲:۲۰ - مهدی ابوفاطمه
    لایک
معبر منتظران در آپارات
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
سایت مراجع معظم تقلید

آخرین مطالب

۲۵ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

مدعیان افراطی مرجعیت شیعی

روی دیگر سلفیت سنی

دریافت
حجم: 135 کیلوبایت
توضیحات: هزینه دانلود صلوات بر محمد و آل محمد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۳ ، ۰۸:۴۳

کتاب «من دیپلمات نیستم، من انقلابی ام!» دومین کتاب از مجموعه منشورات «دفتر مطالعات گفتمان انقلاب اسلامی»ست که در تحقیقی موشکافانه ابعاد و زوایای فرمایشات امام خامنه ای(حفظه الله) را درباره دو موضوع مهم «مذاکره و تحریم» در دو ساله اخیر بررسی نموده است.

 در فصل اول سعی شد تلاش ایشان برای عمق بخشی تحلیل ها به سمت درگیری جبهه حق و باطل و مواجهه دولت مستکبر آمریکا با ملت استکبارستیز ایران اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

در فصل دوم، نگاه همه جانبه ایشان به علل تحریم ها و توجه به برکات حاصل از تحریم ها در پیشرفت ایران اسلامی مورد اشاره قرار گرفت و راهکارهای اصولی ایشان برای برون رفت از این شرایط بیان شد.

در فصل سوم تلاش شد با بررسی سیر بیانات رهبری عزیز در ارتباط با تحریم و مذاکره، تدابیر سه گانه ایشان در هدایت مسئولان و مردم شرح داده شود.

رهبری انقلاب در تدبیر اول که تا قبل از شروع سال ۹۲ مورد استفاده قرار دادند، صادقانه و به صراحت، قائلین به مذاکره با آمریکا را افرادی ساده لوح یا مغرض خطاب کردند و با توجه دادن به تلقی دشمن از اصل مذاکره به عقب نیشنی ایران اسلامی به دلیل ناتوانی در برابر فشار تحریم، به بیان ادله متقن خود در حل نشدن مشکلات درصورت مذاکره با آمریکا پرداختند.

در تدبیر دوم که از روزهای آغازین سال ۹۲ تا استقرار دولت یازدهم صورت گرفت، سعی کردند با تقبیح عقب نشینی در برابر استکبار و لزوم ایستادگی، صبر و توکل به خدا در برابر تحریم ها، عدم خوشبینی خود نسبت به مذاکره را اعلام داشته و دلایل روشنی براین موضع ارائه نمایند.

اوج هوشمندی رهبریِ مبتنی بر اصل ولایت فقیه را می توان در تدبیر سوم مقام معظم رهبری مشاهده کرد. در شرایطی که دولت جدید عزم خود را برای مذاکره با آمریکا جزم کرد و با تغییر لحن و مواضع و ارائه چراغ سبز به طرف آمریکایی، علنا مذاکرات ۱+۵ را به صحنه دیپلماسی خود با آمریکا بدل کرد، ایشان از یک سو برای تحدید و تنظیم اصولی چارچوب مذاکرات، تاکتیک نرمش قهرمانانه را به عنوان حرکت منطقی دیپلماتیک اعلام فرمودند و از دیگر سو برای جلوگیری از القای حاکمیت دوگانه در نظام اسلامی به حمایت مشروط از تیم مذاکره کننده پرداختند.

دریافت
حجم: 1.05 مگابایت
توضیحات: هزینه دانلود صلوات بر محمد و آل محمد

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۳ ، ۰۸:۳۴

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۳ ، ۱۵:۵۳

مساله عفاف و حجاب همواره یکی از دغدغه‌های مسئولان بوده اما گویا چند ماهی است که دغدغه طیفی از نمایندگان مجلس در این‌باره شکل جدی‌تری به خود گرفته است و در عوض، دولت بر لزوم مواجهه فرهنگی به جای برخورد سلبی با این موضوع پافشاری می‌کند.
روحانی
چندی قبل تعداد 195 نماینده مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای که رئیس‌جمهور را خطاب قرار داده بود، ضمن ابراز نگرانی جدی از وضعیت عفاف و حجاب در کشور، بر لزوم اجرای قانون عفاف و حجاب و جلوگیری از آنچه «پیامدهای جبران‌ناپذیر» ناشی از عدم اجرای آن خوانده بودند، تاکید کردند.
اشاره این 195 نماینده مجلس به قانونی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1384 به تصویب رسانده و در آن به اجرای راهکارهایی برای گسترش عفاف و حجاب در دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف اشاره کرده بود.
نگاهی به زمان تصویب این قانون (دی‌ماه 1384) نشان می‌دهد که دولت‌های نهم و دهم نیز موظف به اجرای آن بوده‌اند اما مشخص نیست که چرا نمایندگان مجلس در این هشت سال به دولت وقت فشار نمی‌آوردند که این قانون را اجرا کند و حتی فراتر از آن، راهکارهای بیشتر و بهتری را برای بهبود وضعیت حجاب در کشور پیاده کند؛ توقعی که امروز از دولت یازدهم دارند.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۳ ، ۲۲:۰۷

زمان هایی در زندگی انسان وجود دارد که انسان با بهره جستن از آن می تواند بهترین هایی، برای باقی روزهای زندگی خویش رقم زند. یکی از این اوقات، لیالی قدر است. شاید شما نیز در زمره افرادی باشید که به دنبال بهترین عمل و عبادت در طول این ایام هستند تا بدین واسطه نهایت استفاده را از این شب ها ببرید. از این رو به دنبال بهترین عمل و عبادت نیز خواهید بود، اگر می خواهید شب قدری متفاوت از شب های پیش داشته باشید، قدری به این نوشتار تأمل کنید.


قدر

شبی بهتر از هزار ماه

امام على علیه السلام مى فرماید: فرصت، چون ابر مى گذرد. پس فرصت هاى خوب را غنیمت شمرید. (منتخب میزان الحکمه) فرصت هایى که در زندگى براى انسان پیش مى آید مثل طلا و بلکه ارزشمندتر است و باید قدر آن ها را دانست یکی از این فرصت ها شب قدر است اما با چه عملی می توان نهایت استفاده را از این شب برد؟

 اعمال شب قدر

شب قدر آداب و اعمالی را به خود اختصاص داده است، از آن جمله می توان به شب زنده داری، غسل، دعا، واسطه قرار دادن قرآن و اهل بیت علیهم السلام، زیارت امام حسین علیه السلام و نماز اشاره داشت. حال آنکه، در کنار این اعمال می توان از عمل دیگری نام برد که به جرأت می توان گفت در میان سایر اعمال غریب واقع شده، و آن (تفکر) است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۳ ، ۱۸:۵۵

     دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: دو مؤسسه که بدون مجوز اقدام به رونمایی از پنج لباس زنانه با الهام از پرچم مقدس جمهوری اسلامی کرده بودند؛ ‌تعطیل شد.قبادی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: پس از انتشار اخبار و همچنین بررسی، مشخص شد که این دو مؤسسه بدون مجوز این کار را انجام دادند و اقدام قانونی نیز در خصوص آنها صورت گرفت.وی با تشکر از رسانه ملی برای اطلاع رسانی در این باره گفت: به علت تخلف صورت گرفته مراتب تعطیلی این دو مؤسسه روز گذشته رسماً و کتباً به اطلاع مدیران آنها رسید.وی گفت: این دو مؤسسه فعلاً به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود و موضوع نیز به نیروی انتظامی برای پلمپ اعلام شد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۳ ، ۲۳:۰۸

( قسمت اول)

بیانات در دیدار هزاران نفر از بسیجیان استان قم‌

امروز یکى از خطوط اصلى کار دشمن - که از عناصر مهم جنگ نرم به حساب مى‌آید - این است که واقعیات را دگرگون جلوه دهد، حوادث گوناگون را دگرگون جلوه دهد. خود تبلیغاتى که دشمن در این زمینه انجام میدهد، نشانه‌ى ضعف اوست. دشمن هر جا که در میدان واقعیت دچار مشکل میشود و کم مى‌آورد، بر حجم تبلیغات مى‌افزاید. امروز اگر کسى کارهاى دشمن را در عرصه‌ى عظیم شیوه‌هاى تبلیغاتى ملاحظه کند؛ از وسائل اینترنتى گرفته تا وسائل صوتى و تصویرى، تا بلندگوهائى که در جاهاى مختلف دارند - در داخل هم دارند - مى‌بیند یک قلم عمده این است که حوادث کشور را دگرگون جلوه دهند؛ وضع کشور را مأیوس‌کننده، ناامید کننده، رو به زوال، رو به انحطاط، رو به بن‌بست نشان دهند. تلاش زیاد آنها در این زمینه، خود نشانه‌ى ضعف آنها در میدان واقعیت است.

آیت الله خامنه ای

دشمن در همه‌ى دوران سى ساله، این تلاش را داشت؛ البته امروز بیشتر است. امروز چون مسئولین کشور و دولتى که بر سر کار است، شعارهاى انقلاب را پررنگ‌تر و جدى‌تر مطرح میکند؛ خط امام، خط انقلاب، خط کار براى مردم، امروز کاملاً برجسته و پررنگ است؛ مسئولین احساس میکنند با مردمند، از جنس مردمند، مردم هم این را احساس میکنند، بنابراین تبلیغات بیشتر است. امروز اگر به تبلیغات دشمن نگاه کنید، مى‌بینید اگر در مسائل اقتصادى اظهارنظر میکنند، همه‌ى حرفشان این است که بن‌بست است، گره ناگشودنى است، اشکالات فراوان است، فردا چنین خواهد شد. یک عده‌اى هم این مسائل را باور میکنند و همانها را در داخل تکرار میکنند. قبل از شروع انتخابات و آن قضایاى فتنه، بعضى از کسانى که بعداً امتحان خودشان را در فتنه دادند، به ما مراجعه میکردند که آقا سال آینده، سال سختى است - یعنى همان سال 88 - از لحاظ اقتصادى چنین است، چنان است؛ فضا را تنگ، تاریک، مشکل، غیر قابل عبور جلوه میدادند؛ مسئولین را یک جور میخواستند دلسرد کنند، مردم را یک جور. این تبلیغات نشانه‌ى این است که آنها از این حرکت عظیم و پرشتابِ مسئولین و مردم عقب ماندند. پس اگر چنانچه این جهتگیرى دشمن دانسته شد، نگاه انسان به واقعیت، نگاه درستى خواهد شد؛ نگاه نافذى خواهد شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۳ ، ۱۷:۲۵
ما اول می خواستیم با امریکا رابطه برقرار کنیم! دعوا بر سر ایجاد یک رابطه است و ادعایی که جای تامل دارد.

احمدی نژاد

اخیرا یکی از مسوولان دولت سابق در گفتگویی اعلام کرده احمدی نژاد خواهان برقراری رابطه با آمریکا بود اما اجازه این کار داده نشد! مشاور رسانه ای رئیس جمهور سابق که سابقه مدیریت در  سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد را هم دارد در این باره گفت: "اقدام شتابزده دولت آقای روحانی برای مذاکره و توافق با 1+5 ، در بدترین شرایط ممکن اتفاق افتاده است و این در حالی است که ما بهترین شرایط را برای یک توافق عزتمندانه در دولت دهم در اختیار داشتیم اما اجازه داده نشد که از آن فرصت استثنایی برای این مهم، استفاده شود."

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۳ ، ۱۷:۱۴

سوال از خدا پاسخ از شما

وَ فىِ الْأَرْضِ آیَاتٌ لِّلْمُوقِنِینَ * وَ فىِ أَنفُسِکمُ‏ أَ فَلَا تُبْصِرُونَ(20-21/ ذاریات)

در زمین براى اهل یقین نشانه‏هایى [بر توحید، ربوبیت و قدرت خدا] است. و [نیز] در وجود شما [نشانه‏هایى است‏] آیا نمى‏بینید؟


پیام کلی آیات 20-21 سوره ذاریات

بنابر تفسیر المیزان، در طلیعه‌ی بخش منسجمی از آیات قرار دارند که به آیه 51 ختم می‌شوند. تقریباً 30 آیه به تعدادى از نشانه‏هاى یکتایی خداوند متعال در ربوبیت و اینکه تدبیر آسمان و زمین، مردم و ارزاق آنان به دست خداى سبحان است، اشاره مى‏کنند.

و در آیات مورد بحث (وَ فىِ الْأَرْضِ آیَاتٌ لِّلْمُوقِنِینَ * وَ فىِ أَنفُسِکمُ‏ أَ فَلَا تُبْصِرُونَ/20-21)، سخن از نشانه‏هاى خدا در زمین و در وجود خود انسان است، تا از یک سو با توحید، شناخت خدا و صفات او که مبدأ حرکت به سوى همه خیرات است آشنا شود و از سوى دیگر به قدرت او بر معاد و زندگى پس از مرگ آگاهی یابد؛ تا بداند آنکه زندگی آفرین در دنیا و این همه عجائب و شگفتی هاست، هم او توانا بر تجدید حیات در سرای دیگر است.

این آیات جهان شناسی و به ویژه خودشناسی را، راههای شناخت خدا و پی بردن به اسماء و صفات او بیان می‌کنند؛ راهی که در دسترس همگان هست و رهروی باید تا در آن پای گذارد و به هدف نائل آید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۳ ، ۱۷:۰۵

امام مجتبی

نام مبارک «حسن» را برایش خداوند انتخاب نمود این نام در اصل نام پسر بزرگتر هارون بود و خدا خواست که با این نام گذاری بار دیگر به مردم یادآوری کند که امام علی علیه السلام نسبت به پیامبر صلی الله علیه و آله مانند هارون است نسبت به موسی علیهماالسلام. چنانچه نام مبارک «حسین» نیز نام پسر کوچکتر هارون بود البته نه دقیقا با این الفاظ بلکه با الفاظی به زبان عبری ولی دقیقا از لحاظ معنا معادل «حسن» و «حسین». چنانچه در روایات وارد شده که اسم پسران هارون «شُبَّر» و «شبیر» بوده است و او را "سبط" می گویند تا معلوم شود همانطور که اسباط موسی علیه السلام و بنی اسرائیل از مقام وصایت برخوردار بودند، امام حسن مجتبی علیه السلام نیز از این ویژگی یعنی وصایت جدّ بزرگوارش برخوردار بوده است.

 

زینت دوش نبی

در کتاب "کشف الغمه" آمده است که روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله حضرت حسن علیه السلام را بر دوش خود سوار کرد و فرمود:

"هر که مرا دوست دارد باید این فرزندم را نیز دوست بدارد ."

و از ابوهریره نیز روایت شده است که وی گفته:

هیچگاه حسن -علیه السلام- را ندیدم مگر این که اشک از چشمانم جاری شد. چون روزی در خدمت رسول خدا -صلی الله علیه و آله- بودم که دیدم حسن -علیه السلام- دوید و آمد تا در دامان پیامبر -صلی الله علیه و آله- نشست و پیامبر -صلی الله علیه و آله- دهان او را بوسید و سه مرتبه فرمود:

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۳ ، ۱۸:۴۰

پشتیبانی