کانون فرهنگی

شهدای سروشبادران

يا بن الحسن ! تو که آهسته مي خواني قنوت گريه هايت را ، ميان ربناي سبز دستانت دعايم کن*****جهت دریافت نرم افزار کانون فرهنگی شهدای سروشبادران و نرم افزار گمگشته و اسکرین سیور شهدا به منوی نرم افزار مراجعه کنید
کانون فرهنگی


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت شهدای سروشبادران . لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید و ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
اپلکیشن اندروید کانون
نظرسنجی
پیام های کوتاه
  • ۱ اسفند ۹۵ , ۱۷:۴۱
    فطرت
نوای وبلاگ
ساعت
نویسندگان
لوگوی همسنگران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱ اسفند ۹۶، ۲۰:۳۷ - ALI DARBANI
    +
  • ۲۷ شهریور ۹۴، ۱۲:۲۰ - مهدی ابوفاطمه
    لایک
معبر منتظران در آپارات
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
سایت مراجع معظم تقلید

آخرین مطالب

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

طعـنه و خنده به اشعـار و شعــارم بزنید
تیــر غــم بر دل دیـــوانه و زارم بــزنید
در حـــفاظـــت ز امیــــرم علی خــــامـــنه ای
می شــــوم مـــیثــــم تــــمّار ، بـــه دارم بـــزنیــد
سلامتی آقامون صلوات بفرست

دانلود فایل :دریافت

متن پیام :

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
بعد از عمل جراحی، این اولین باری است که من موفق شدم بیایم کوه. این هم توصیه آقایان پزشکان بود. به من گفتند خوب است که بروید کوه و مفید است برای جسم و اینها و برای بعد از دوران نقاهت، رفتن کوه مفید است.
بعد هم من دیدم دیگر هوا دارد سرد میشود چون الان نیمه مهر است دیگر؛ امروز چندم مهر است؟
- هجدهم
هجدهم مهر است؛ و نزدیک به هوای سرد و زمستان است که قدری کار را برای من مشکل‌تر میکند. این بود که امروز الحمدلله توفیق پیدا کردیم که با برادرها بیاییم کوه.
ان شاءالله موفق و مؤید باشید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۳ ، ۱۳:۰۳

وقتی به آشوب ها و فتنه ها و اغتشاشات علیه یک دولت مخالف نظام سلطه نگاه می اندازیم نقاط مشترک بسیار زیادی را می توانیم در اکثر آن ها پیدا کنیم.

نقاطی که گویا سرلوحه تمام این آشوب هاست و باعث قربانی شدن مردم کشورها شده است. در سال 88 نیز عده ای در کشور اسلامی ایران دست به آشوب زدند و این رفتار آنان با رفتار های گروه تروریستی داعش کاملاً همخوانی دارد. از جمله این نقاط مشترک :

1- می توان گفت اصلی ترین شباهت هردو گروه در مخالفت با حکومت اسلامی می باشد. گروهک داعش در اسلام فقط خود را اصلح می داند و ازین رو با نظام هایی که برپایه اسلام باشد بشدت مخالف است و همه را به بیعت با سرکرده خود دعوت می کند و فتنه گران نیز اصلی ترین هدفشان برانداختن ولایت فقیه در ایران بود.

2- حمایت شدید کشور های غربی و نظام سلطه از گروه داعش و فتنه گران و تجهیز کردن هردو گروه و هموار کردن مسیر برای آشوب و اغتشاش.

3- انتخاب رنگ مشخص برای گروه های خود. گروه داعش رنگ مشکی و فتنه گران رنگ سبز را برای خود انتخاب نموده اند.

4- استفاده از نماد های مذهبی توسط هردو گروه. گروه داعش با تکبیر الله اکبر پس از هرجنایت و آرم لااله‌الاالله محمد رسول الله بر روی پرچمش و فتنه گران با استفاده از رنگ سبز که نماد سادات و اهل بیت در ایران است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۳ ، ۱۲:۲۶

یکی دیگر از شبهات مطرح در شبکه ها و سایتهای مخالفین اسلام این است که می گویند: ( چرا اسلام مهریه و صداق را در ازدواج قرار داده؟! گویا اسلام میخواهد مردان با پرداخت مبلغی به عنوان مهریه در آغاز ازدواج زنان را خریده و آنان را برده ی خود کنند!!! چرا زنان باید با دریافت مبلغی پول در نکاح و ازدواج، خود را در اختیار مردان قرار دهند؟!!)

پاسخ:

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۳ ، ۱۲:۱۱

اخیرا شبکه ها و سایتهای وهابیت که شور مسلمانان خاصه شیعیان را در برپایی جشن و عزاداری در سالروز ولادتها و شهادتهای بزرگان دین و اولیای خدا میبینند ، دست به ایجاد تشکیک در این شعایر دینی میزنند. آنها ادعا میکنند این کارها بدعت است و حرام.

پاسخ:

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۳ ، ۱۲:۴۱

یکی از شبهات وهابیون و سلفیون در شبکه ها و سایتها این است که شیعه و حتی برخی از اهل تسنن را به جهت زیارت قبور مردگان متهم به شرک میکنند. گاه میگویند شما که به زیارت قبور مردگان میروید مرده پرستید.

پاسخ:

اولا اینان در توهم هستند و بر اساس توهم خود دیگران را متهم میکنند. زیرا حتی یک تن از مسلمانان که به زیارت قبور میروند تا کنون دیده نشده که مرده ای را بپرستند و یا او را خدا بدانند . پس اتهام آنان به مرده پرستی در نهایت نادانی و جهالت است.

ثانیا گوینده ی این شبهه هنوز معنای شرک را نفهمیده که دیگران را متهم میکند . زیرا شرک بر سه قسم است که عبارتند از : شرک در ذات و شرک در صفات و شرک در افعال. و بدیهیست که مسلمان چه شیعه باشد و چه غیر از آن هیچگاه مرده ها را در هیچ یک از این سه مرحله شریک خدا نمیداند تا به جهت زیارت قبور او را بتوان مشرک نامید. و اگر بر فرض کسی اینگونه پیدا شد قطعا او از دایره ی اسلام خارج است.

ثالثا گوینده معنای حرام را هم نمیداند که این کار را حرام میداند. زیرا حرام آن عملیست که به نص قرآن یا سنت و یا دلیل مسلم و قطعی فقهی حرام و ممنوع اعلان شده باشد. و در این مورد چنین نصی وجود ندارد. بلکه به خلاف ادعای آنان در روایات فراوانی پیامبر دستور به زیارت قبور مردگان داده اند.حتی اگر شک هم کنیم باز قاعده ی اصالت الجواز و اصالت الحلیت ما را به حلال بودن این کار میرساند.
ما در اینجا به 3 نمونه از روایات در منابع معتبر سنی و یک نمونه از شیعه اشاره میکنیم:

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۳ ، ۱۱:۰۰

عرفه روز همراهی و هم صداییِ با «یا ربّ» «یا ربّ» های امام حسین(علیه السلام) است. روز معراجِ دل های کربلایی است که همنوا با کاروان سالار عشق عاشورا، می خوانند: لااِلهَ اِلاّ اَنتَ سُبحانَکَ اِنّی کُنتُ مِنَ المُستَغفِرینَ ... . روز پالایش وجود از هر گونه تعلّق و شرک و گناه است، روز توبه!

عرفه

ای سالار شهیدان، از تو چه پنهان که دلم هوای کربلا کرده است. می خواهم با پای دل به کربلا بیایم. مرا با زمزمه های دعای عرفه ات هم سفر کن! و ای دل، برای منا؟ نه؛ برای مشعر؟ نه؛ برای مکّه؟ نه؛ برای میهمانی پرشکوه دعای عرفه! خود را آماده کن و این گونه همانند امام شهیدمان، در محضر پروردگار حاضر شو و با پنج فراز عارفانه دعای عرفه، پروردگار خود را عاشقانه و صادقانه بخوان:

 
به مجلسی برو و تنها این دعا را نخوان

امام حسین علیه السلام با گروهی از اهل بیت و فرزندان و شیعیانشان دعای عرفه را خواندند و معلوم است که خواندن این دعا به صورت جمعی و شرکت در مجالس عمومی خودش فضیلت است. زیرا امام صادق علیه السلام می فرمایند: شیوه پدرم(امام باقر علیه السلام) این بود که چون از امری غمگین می شد، زنان و کودکان را جمع می کرد، سپس دعا می کرد و آن ها آمین می گفتند.(1)

جای این پرسش است که از طرفی فضیلت دعا کردن پنهانی هفتاد برابر یا بیشتر از دعاهای دیگر است، از سویی می بینیم دعا در اجتماع مستجاب است. پس کدام بهتر است؟ در پاسخ این پرسش مرحوم مجلسی می فرماید: اول این که اجتماع در اجابت موثر است؛ اگر چه ثوابش کمتر است. دوم این که اهمیت دعای دسته جمعی در صورتی است که از ریا و خودنمایی به دور باشد.(2)

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۳ ، ۰۹:۱۵

متأسفانه در شبکه های اجتماعی عده ای از بانوان عزیز کشورمان برای خودنمایی و یا شاید هم چشم روی هم چشمی و یا اینکه بگویند از ما زیباتر مخلوقی نیست (که البته همه آن ها دچار خود کم بینی هستند) اقدام به انتشار تصاویر بزک کرده و بی حجاب خود می نمایند.

اما تأسف این قضیه زمانی بیشتر می شود که عده ای از بلهوسان و چشم چرانان زیر عکس هایشان می نویسند عجب دافی و همان بانوی ایرانی با این جمله خوشحال می شود و فکر می کند بسیار زیبا و خوشگل است و تشکر هم می کند.

و باز هم متأسفانه گروه ها و صفحاتی در همین شبکه های اجتماعی با نام های داف درست شده است و در آن اقدام به انتشار تصاویر شمار بسیار زیادی از همین دختران و زنان ایرانی نموده اند و چشم چرانان زیادی اقدام به لایک کردن و کامنت گذاشتن برای این صفحات و گروه ها می کنند.

اما خواهرم تو میدانی لغت داف ( Duff ) که این روزها بلهوسان و چشم چرانان برای عکس های بزک کرده و بی حجاب شما به کار می برند، یعنی چه و از کجا آمده و مفهوم آن چیست؟

خواهرم تو داف (Duff) نیستی ...

خوب است بدانید یکی از معانی داف ( Duff ) در زبان انگلیسی یعنی سبزى هاى فاسد جنگل!، آیا ارزش بانوی نجیب و پاکدامن ایرانی به اندازه سبزی های فاسد جنگل است؟ آیا شما تا اینقدر بی ارزش هستید؟

جالب تر آن است که بدانید داف در زبان آلمانی یعنی بند کفش! و در اروپا برای دختران و زنان فاحشه به کار می رود وحتی در تایلند محلی به نام دافی جایی هست برای زنان روسپی.

و حالا تو ای خواهر من ای ناموس وطن ای نماد بانوی نجیب ایرانی آیا ارزش تو به اندازه بند کفش و سبزی فاسد و فاحشه است؟ آیا تو باید وسیله ای باشی در چشم بلهوسان برای کوچک کردن ارزش زن ایرانی؟ کاش قدر خودت را بهتر میدانستی و اینقدر ارزان خود را برای چشم های هیز به حراج نمی گذاشتی...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۳ ، ۱۲:۰۶

یکی از شبهات مطرح در رسانه ها توسط وهابیان و همفکران آنان این مطلب است که میگویند قسم

خوردن و سوگند یاد کردن به غیر خدا جایز نیست و فقط باید به خدا سوگند یاد کرد. اتفاقا در این قضیه

شیعه را هم متهم میکنند که چرا شیعیان به پیامبر و کعبه و اولیا ی خدا سوگند یاد میکنند؟!

 

پاسخ:

این ادعا هم مخالف قرآن است و هم مخالف روایات اهل تسنن است.  همه میدانیم که خدا متجاوز از

40 بار در قرآن سوگند یاد کرده که اکثر آنها به چیزهایی غیر از ذات ربوبی بوده است. به عنوان نمونه

خداوند به :قرآن ، فرشتگان، انجیر زیتون، طور سینا، شب ، روز، شبهای ده گانه، زوج و فرد، کتاب

مسطور، سقف مرفوع شهر مکه ، خورشید و ماه ، و حتی به جان پیامبر سوگند یاد کرده.   

اما در روایات اهل تسنن هم آمده که پیامبر و مولا علی گاهی به چیزهایی غیر خدا قسم یاد کرده اند.

مثلا صحیح مسلم ج 3 ص 94 در روایت مفصلی نقل میکند که پیامبر به سوال کننده ای فرمود :

(و ابیک) یعنی سوگند به پدرت. یا باز هم صحیح مسلم ج 1 ص 32 مینویسد پیامبر درباره ی مرد تازه

مسلمان شده ای فرمود: ( افلح و ابیه) یعنی به جان پدرش سوگند رستگار شد.
یا مولا علی در خطبه های 24 و 33 و 56 با عبارت ( و لعمری) به جان خود سوگند خورده اند.

با توجه به این دسته از آیات و روایات روشن میشود که قطعا قسم یاد کردن به غیر خدا مانع شرعی

ندارد و اگر این جماعت به سبب این کار بخواهند شیعیان را مشرک بدانند باید اول مشرک را خود خدا

و پیامبر و مولا علی بدانند!!! آیا میشود این سخن را گفت؟!!

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۳ ، ۲۰:۵۰

پشتیبانی