کانون فرهنگی

شهدای سروشبادران

يا بن الحسن ! تو که آهسته مي خواني قنوت گريه هايت را ، ميان ربناي سبز دستانت دعايم کن*****جهت دریافت نرم افزار کانون فرهنگی شهدای سروشبادران و نرم افزار گمگشته و اسکرین سیور شهدا به منوی نرم افزار مراجعه کنید
کانون فرهنگی


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت شهدای سروشبادران . لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید و ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
اپلکیشن اندروید کانون
نظرسنجی
پیام های کوتاه
  • ۱ اسفند ۹۵ , ۱۷:۴۱
    فطرت
نوای وبلاگ
ساعت
نویسندگان
لوگوی همسنگران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱ اسفند ۹۶، ۲۰:۳۷ - ALI DARBANI
    +
  • ۲۷ شهریور ۹۴، ۱۲:۲۰ - مهدی ابوفاطمه
    لایک
معبر منتظران در آپارات
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
سایت مراجع معظم تقلید

آخرین مطالب

۱۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

علت ادامه نیافتن غیبت صغرای امام زمان چیست؟!

چرا از اول، غیبت کبرای امام زمان آغاز نشد ؟!!


این دو سوال همواره در تحقیقات و کتابها و رسانه ها درباره ی غیبت امام عصر ارواحنا فداه مطرح بوده است. قبل از اینکه پاسخ این دو شبهه و سوال را بگوییم لازم است ابتدا فرق اساسی دوران غیبت صغری و کبرای حضرت صاحب الزمان را مطرح کنیم .

تفاوت غیبت صغری و کبری:

تفاوت اصلی دوران غیبت صغری و کبری این است که در دوران اول امام زمان به واسطه ی چهار تن که نواب خاص ایشان بودند با مردم ارتباط داشتند . اما پس از مرگ نفر آخر دیگر ارتباط امام با مردم کلا قطع گردید و دیگر نایب خاصی وجود نداشته و ندارد ، که به این دوران اصطلاحا غیبت کبری میگویند .
لازم به ذکر است که غیبت صغرای امام زمان از لحظه ی شهادت پدر بزرگوارشان امام عسگری در سال 260 ه ق آغاز گردید و تا سال 329 ه ق ادامه یافت که مجموعا 69 سال طول کشید . غیبت کبرای آن حضرت نیز از سال 329 تا کنون ادامه دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۳۲
در فضیلت ماه رجب از امام صادق(ع) روایت است که حضرت رسول اکرم(ص) فرمود: ماه رجب ماه استغفار امت من است. پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است و رحمت خداوند در این ماه بر امت من بسیار ریخته مى شود. پس بسیار بگویید: أَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَه ان شاء الله بتوانیم از برکات گسترده این ماه بهره مند شویم.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۱۶
هر فردی را بالا می برد، پایین نمی آورد. شهادت موجب مسرت است نه حزن؛ اینکه حزنی پیدا می شود به خاطر این است که شهدا رفته اند و ما مانده ایم، ما معلوم نیست چه جوری برویم، آیا با ایمان می رویم یا نه؟! سالروز ولادت با سعادت امام محمد باقر(ع) مبارک
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۲۶
حضرت دراول رجب سال57درمدینه متولد شد،پدرشان اد تمامی گناهانش بخشیده میشود. حضرت محمد(ص)التماس دعا...مام سجاد ومادرشان فاطمه دخترامام حسن(ع)بود. اعمال روزاول رجب: -غسل -زیارت امام حسین(ع) -خواندن نمازحضرت سلمان(مفاتیح) امام باقر(ع):سه چیز ازخصلتهای نیک دنیاوآخرت است: از کسی که به تو ستم کرده درگذر،به کسی که از تو بریده بپیوند و هرگاه با تو به نادانی رفتارشد، بردبار ب
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۴ ، ۲۱:۲۳

خواندن دعاهای وارد شده در مفاتیح دعای یا من ارجوه لکل خیر... بعداز هرنماز گفتن ذکر لااله الا الله گفتن اذکار استغفار زیاد توصیه شده مثل استغفرالله الذی لا اله الا هو لاشریک له و اتوب الیه قرائت سوره حمد و چهارقل و آیه الکرسی در کل ماه روزه گرفتن زیارت امام رضا(ع) در این ماه فضیلت بسیار دارد. **فصل عبادت** ماه رجب ماه استغفار امت من است.رسول خدا(ص) 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۴ ، ۱۹:۴۹

نماز به منزله کعبه، و تکبیره الاحرام، پشت سر انداختن همه چیز غیر از خدا و داخل شدن در حرم الهی است، و قیام، به منزله صحبت دو دوست، و رکوع، خم شدن عبد در مقابل آقاست، و سجده، نهایت خضوع و خاک شدن در مقابل اوست و وقتی عبد، در آخر نماز، از پیشگاه مقدس الهی باز می گردد، اولین چیزی که سوغات می آورد سلامی از ناحیه اوست. -

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۱۳:۱۰
راه رسیدن به محضر امام عصر علیه السلام چیست؟ فرمودند: مومن باید خود را در همه حال، در محضر آن حضرت ببیند. توجه داشته باشد که هر کاری می کند، در محضر اوست. او حتی از خیال شما، آگاه است. حتی افرادی مانند سید مرتضی کشمیری ضمیر افراد را می فهمیده اند، چه رسد به امام عصر علیه السلام.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۱۳:۰۵

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۴ ، ۲۱:۵۵

پشتیبانی