کانون فرهنگی

شهدای سروشبادران

يا بن الحسن ! تو که آهسته مي خواني قنوت گريه هايت را ، ميان ربناي سبز دستانت دعايم کن*****جهت دریافت نرم افزار کانون فرهنگی شهدای سروشبادران و نرم افزار گمگشته و اسکرین سیور شهدا به منوی نرم افزار مراجعه کنید
کانون فرهنگی


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت شهدای سروشبادران . لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید و ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
اپلکیشن اندروید کانون
نظرسنجی
پیام های کوتاه
  • ۱ اسفند ۹۵ , ۱۷:۴۱
    فطرت
نوای وبلاگ
ساعت
نویسندگان
لوگوی همسنگران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱ اسفند ۹۶، ۲۰:۳۷ - ALI DARBANI
    +
  • ۲۷ شهریور ۹۴، ۱۲:۲۰ - مهدی ابوفاطمه
    لایک
معبر منتظران در آپارات
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
سایت مراجع معظم تقلید

آخرین مطالب

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

خداوند گاهی به اندک فرصتی بهانه هایی قرار داده تا بندگانش در این فرصتها توبه کنند و برگردند و مسیر صحیح را انتخاب کنند . جالب اینجاست که وعده داده تا گناهان را به سبب آن بهانه ها بیامرزد. اکنون به جاست در آستانه ی شب عید فطر به یکی از این بهانه های رحمت بپردازیم و آن درب رحمت خدا ، حضرت سیدالشهداست.

 

مرحوم شیخ الطائفه شیخ طوسی در کتاب تهذیب ج 6 ص 49 با اسناد خویش روایتی را از عبدالرحمان بن الحجاج نقل میکند که او گفت : از امام بر حق ناطق حضرت جعفر بن محمد الصادق علیه السلام  شنیدم که فرمود:

( من زار قبر الحسین علیه السلام  لیله من ثلث لیال غفر الله له ما تقدم من ذنبه و ما تاخر . قلت ای اللیالی جعلت فداک ؟!   قال : لیله الفطر و لیله الاضحی و لیله النصف من شعبان )

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۴ ، ۲۲:۴۶
شبکه‌های اجتماعی این روزها محفلی برای نقل دیدگاه‌ها و اندرزهای علامه حسن‌زاده آملی شده است.
استفاده از شبکه‌های پیام‌رسان موبایلی و اجتماعی به‌اندازه‌ای رواج پیدا کرده که در واقع می‌توان گفت به امر بی‌بدیل ارتباطات در جهان حاضر تبدیل شده است.
شاید دیری نباشد که هویت افراد با حضور در این شبکه‌ها و براساس شناسه مجازی آنها، شناخته شود؛ لذا در چنین شرایطی باید به اصول و نحوه برقراری ارتباطات آگاه بود تا بتوان شرایط ارتباطات فیزیکی و چهره به چهره را به ارتباطات مجازی تعمیم داد.
عنصر طراحی برای عکس های فوق العاده
 
قطعاً اصول تعامل و نحوه رفتار در این شبکه‌ها، برای هرکس به‌مقتضیات شخصیت وی تعریف می‌شود اما قطعاً پایدارترین نوع ارتباطات با تکیه بر پند و نصایح صاحبان علم و خرد حاصل می‌شود.
قطعاً اصول تعامل و نحوه رفتار در این شبکه‌ها، برای هرکس به‌مقتضیات شخصیت وی تعریف می‌شود اما قطعاً پایدارترین نوع ارتباطات با تکیه بر پند و نصایح صاحبان علم و خرد حاصل می‌شود.
این روزها نصیحت‌های علامه حسن‌زاده آملی به‌وفور در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان موبایلی به چشم می‌آید و به گوش می‌خورد. برخی نصایح این علامه بزرگوار در ارتباط با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و افراد عضو در این شبکه‌ها به‌شرح زیر است:
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۶:۵۰

به نام ایزد منان

                         باسلام خدمت دوستان عزیز

دوستای گلم همه ما شیعه هستیم و وظایفی در قبال تعالیم دینی خودمون داریم امروز تصمیم گرفتم که از این به بعد براتون مطالبی پر سود و هدفمند قرار بدم تا کم کم با تعالیم دینی و آموزه های امامان معصوم بهتر آشنا شیم مطلبی که میخوام براتون بذارم خطبه های امام علی علیه السلام هست از نهج البلاغه.انشاالله که با کمک خداوند متعال بتوانیم استفاده سودمندی از این خطبه های زیبا ببریم

 ..............................................................................................................................................

 

 ترجمه خطبه7

........................................

شناخت پیروان شیطان

منحرفان شیطان را معیار کار خود گرفتند وشیطان نیز آنها را دام خود قرار داد و در دل های انان تخم گذارد و جوجه های خود را در دامانشان پرورش داد به چشم های آنان مینگریست و با زبان های آنان سخن میگفت.پس با یاری آنها بر مرکب گمراهی سوار شد و کردارهای زشت را در نظرشان زیبا جلوه داد.مانند رفتار کسی نشان میداد که در حکومت شیطان شریک است و با زبان شیطان سخن باطل میگوید. 

نهج البلاغه/ترجمه مرحوممحمد دشتی/صفحه35

 

 

ترجمه خطبه 8

.....................................

پیمان شکنی زبیر

زبیر میپندارد با دست بیعت کرد نه با دل پس به بیعت با من اقرار کرده ولی مدعی انکار بیعت با قلب است. بر او لازم است بر این ادعا دلیل روشنی بیاورد یا به بیعت گذشته بازگردد.

نهج البلاغه/ترجمه مرحوم محمد دشتی/صفحه35

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۶:۲۶

سوال فوق یکی از پر جنجال ترین سوالاتی بوده که در طی 14 قرن همواره در بین علمای اهل تسنن و شیعه مورد بحث و گفتگو بوده است. طبیعتا عده ای این مطلب را پذیرفته اند و عده ای هم مخالفت کرده اند.

 

اکنون به بهانه ی شبهای قدر و سالروز شهادت سید مظلومان امیرمومنان سزاوار است که به این مطلب اشارتی نماییم.

 

کسانی که با قرآن و لطایف آن آشنا هستند میدانند که در آیه ی مبارکه ی مباهله مولا علی نفس و جان پیامبر شمرده شده . و در آنجا که خداوند امر فرموده که در جریان مباهله پیامبر باید جان خویش را همراه ببرد آن حضرت فقط مولا علی را به مصداق جان خود همراه برد که فرمود : ( و انفسنا و انفسکم ).

 

همه میدانیم که به اجماع مسلمین پیامبر اسلام اشرف خلق و افضل کائنات است. لذا مولا علی نیز که جان و نفس پیامبر است در همه ی فضایل باید با آن  حضرت برابر باشد. پس نتیجه این میشود که چون پیامبر اشرف است جان او نیز که مولا علیست اشرف است .

 

خوشبختانه روایات اهل تسنن و شیعه نیز به این معنا اشاره دارند. مرحوم قاضی نور الله در کتاب گرانسنگ احقاق الحق ج 22 ص 296 تا 300 و مرحوم علامه امینی در الغدیر ج 30 ص 355 تا 360 تماما منابعی از اهل تسنن را آدرس داده اند من جمله مسند احمد بن حنبل ، امام محدثان اهل تسنن و پیشوای وهابیت را  که حدیث زیر را از پیامبر خدا نقل کرده اند که فرمود:

 

(من اراد ان ینظر الی آدم فی علمه و الی نوح فی فهمه و الی ابراهیم فی خلقه و الی موسی فی مناجاته و الی عیسی فی سنته و الی محمد فی تمامه و کماله فلینظر الی هذا الرجل المقبل . فتطاول الناس فاذا هم بعلی بن ابیطالب )

 

هر کس میخواهد  آدم را در علمش و نوح را در فهمش و ابراهیم را در خلقش و موسی را در مناجاتش و عیسی را در سنتش و محمد را در تمام بودن و کمالش ببیند پس به این مردی که الان وارد خواهد شد بنگرد.  مردم نگاه کردند یک مرتبه دیدند مولا علی وارد شد...

 

همانگونه که از حدیث فوق بر می آید مولا علی به عنوان صاحب مقام جمع الجمع مطرح گردیده که همه ی فضایل انبیا را در خود جمع نموده است. و بدیهیست کسی که همه ی فضایل انبیا را یک جا دارد باید از همه ی آنان افضل باشد. به جا فرمود: آنچه خوبان همه دارند تو یک جا داری ...

 

اما منابع شیعه نیز مشحون از این دست روایاتند که ما در این مختصر به یک نمونه بسنده میکنیم:

 

مرحوم علامه ی مجلسی در بحار ج 11 ص 139 حدیثی را نقل فرموده که:

 

(قال رسول الله : ان الله فضل انبیایه المرسلین علی ملائکه المقربین و فضلنی علی جمیع النبیین و المرسلین و الفضل بعدی لک یا علی )

 

رسول خدا فرمود: خداوند انبیای مرسل را بر ملائکه ی مقرب برتری داد و من را بر همه ی انبیا و مرسلین بالاتر قرار داد و تمام فضل بعد از من برای توست یا علی...

از آنچه گذشت بر هر منصف و حق گرایی مقام بی بدیل مولا علی و برتری آن حضرت بر تمام انبیا - غیر از خاتم -  روشن گردید.

یا امیرالمومنین  روحی  فداک

قبله ی اهل یقین روحی فداک


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۴ ، ۱۷:۵۴
سالروز وفات حضرت خدیجه(س) پیامبر(ص) خود، او را در قبر گذاشت و آن سال را سال اندوه ها نامید. امام صادق(ع): وقتی خدیجه(ع) وفات کرد،فاطمه(س) به رسول خدا پناه برد.به دور پیامبرمیچرخیدو میگفت:پدرجان،مادرمن کجاست؟ جبرئیل نازل شدوعرضه داشت:ای رسول خدا، پروردگارت فرمودبه فاطمه سلام برسان وبگو مادرش درخانه ای است ازیاقوت و زبرجدکه اطاقهایش ازطلا وستونهایش ازیاقوت ساخته شده و با آسیه ومریم همنشین است. حضرت خدیجه(س)یکی از چهارزن کامل دنیاست..
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۴ ، ۱۴:۳۳

پشتیبانی